سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سال همت مضاعف و کار مضاعف

فرصتهای از دست رفته را با کار و همت مضاعف جبران کنیم

    نظر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه،‌ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار دانشجویان و نخبگان تهران و مشهد خاطرنشان کرد: دلیل همت مضاعف و کار مضاعف، جبران عقب‌ماندگی‌هایی است که در سال‌های گذشته داشته‌ایم، از همین رو باید با تلاش دوچندان،‌ فرصت‌های از دست رفته را جبران کنیم.
وی نیازسنجی را یکی از مهم‌ترین نیازها برشمرد و عنوان کرد: مهم‌ترین نیاز جامعه ما طراحی و برنامه‌ریزی در امور پژوهشی است، پژوهشگران باید بدانند که در چه زمینه‌هایی نیاز به فعالیت است و چگونه و با چه برنامه‌ای می‌توانند نیازها را برطرف سازند.
مصباح یزدی یادآور شد: اگر ما در عرصه‌هایی تلاش کنیم و از دیگر مسائل غافل شویم، نمی‌توانیم جامعه‌ اسلامی را رشد دهیم، بنابراین باید میان نیازهای جامعه توازن و هماهنگی ایجاد کرد تا زمینه‌های رشد آن فراهم شود.
وی تصریح کرد: در زمان طاغوت بر ما باورانده شده بود که ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و پیشرفتی داشته باشیم، ولی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی به ما ثابت کرد که ما می‌توانیم.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ابزار کرد: انسان باید بداند که هدف از خلقت او خلیفة‌الله بودن است، از همین رو برای به دست آوردن معیار پیشرفت، به آن توجه داشته باشد.
وی اضافه کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که محور کارهای آن پیاده‌سازی احکام اسلامی است و باید معیار ما در کارها با تعالیم مکتب اهل‌بیت همخوانی داشته باشد.
مصباح‌یزدی تاکید داشت: کارهایی که ما در عرصه صنعت و اقتصاد انجام می‌دهیم همه ابزاری هستند که به سعادت دست یابیم.
وی همچنین یادآور شد: موفقیت‌هایی که در چند سال اخیر به دست آورده‌ایم، عنایات الهی بوده که خون شهیدان و روح امام راحل اسباب آن بوده است.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پایان تأکید داشت: باید آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهیدان را حفظ کنیم و نگذاریم که این ارزش‌ها کمرنگ شود.